Ko ustanavljate svoje podjetje, je ena prvih stvari, ki se jih morate lotiti, izdelava spletne strani. Da bo vaša spletna stran ostala relevantna in privabljala vedno nove in nove stranke, pa jo bo potrebno optimizirati. Izdelava in optimizacija spletnih strani sta postopka, ki morda na prvo žogo ne zvenita zapleteno, še manj pa nujno potrebno, vendar zahtevata veliko časa in znanja in lahko dejansko pomagata vašemu poslu ali pa ga uničita. Zato je dobra odločitev, da to dvoje prepustite strokovnjakom, sami pa se lotite drugih aspektov svojega posla. Tako izdelava kot optimizacija spletnih strani imata določene stvari, ki ju morate dobro poznati, če želite svoje delo uspešno opraviti.
Danes je spletna prisotnost eden najpomembnejših kriterijev za (ne)uspeh nekega podjetja. Ne le, da vam bo spletna stran pomagala do večjih zaslužkov – če vaše podjetje nima svoje spletne strani, je ravno tako, kot da sploh ne bi obstajalo. Enako velja, če imate spletno stran, pa je zakopana pod tisočimi drugih zadetkov v brskalniku. Ta problem vam bo pomagala rešiti optimizacija spletnih strani, zaenkrat pa nekaj več o izdelavi. Za oboje obstajajo strokovnjaki, ki delo lahko opravijo namesto vas, med najboljšimi na tem področju pa je podjetje Gorec d.o.o.
Zakaj sploh imeti svojo spletno stran in se zraven tega ukvarjati še s stvarmi, kot je optimizacija spletnih strani? Pomislite: Kaj bi storili, če bi potrebovali določen izdelek ali storitev, pa ne bi vedeli, kje to stvar lahko dobite? Sedli bi za računalnik (oziroma, še bolj verjetno, prijeli v roke telefon) in zadevo »pogooglali«, torej, vpisali bi jo v brskalnik in kliknili na enega izmed prvih zadetkov, ki bi se pojavili.
Danes, ko informacije v veliki večini primerov iščemo na spletu, je spletna prisotnost še toliko bolj pomembna, saj se ljudje, ki do vas ne morejo priti preko brskalnikov (najpopularnejši je seveda Google), zelo verjetno ne bodo odločili za nakup pri vas.
Večina potrošnikov danes meni, da spletna stran poslu daje dodatno kredibilnost. Nadalje je spletna stran kot trgovina, ki je odprta 24 ur na dan. Posameznik lahko pri vas nakup opravi tudi v času, ko ga v fizični trgovini ne bi mogel. Na spletni strani lahko odgovorite na pogosto zastavljena vprašanja in se s tem izognete potrati časa, če bi odgovarjali vsakemu posebej.
Govorili smo že o tem, da v iskanju informacij o izdelkih ali storitvah v brskalnik vpišemo ključno besedo, nato pa kliknemo na enega prvih zadetkov, ki se pojavijo. Enega prvih – ključna informacija. Raziskave namreč kažejo, da ljudje največ klikajo na prve tri zadetke v Googlu. To pomeni, da je za vaš posel izjemnega pomena, da je vaša spletna stran med temi prvimi tremi zadetki. Postopek, s katerim to dosežete, se imenuje optimizacija spletnih strani.
Kaj je optimizacija spletnih strani?
Optimizacija spletnih strani je izredno zapleten proces, ki obsega mnogo stvari. Optimizacija spletnih strani ni enkraten poseg, s katerim bi spletno stran naredili bolj privlačno za brskalnike, temveč je proces, ki, če ga želimo izvajati pravilno, traja, dokler spletna stran stoji. Mnogi podjetniki mislijo, da zmorejo vse sami, ali pa se vsaj na začetku svoje podjetniške poti neradi obrnejo na strokovnjake, v strahu, da jih bo to stalo preveč denarja. V tem primeru je to napaka. Nepravilno izvedena optimizacija spletnih strani lahko vodi v velike izgube, saj Google nepravilno optimizirane spletne strani kaznuje z nižjo uvrstitvijo ali jih celo za več let odstrani iz svoje baze. To pomeni, da ste zapravili ogromno časa za nekaj, kar ni delovalo, posledica pa je »zanič« spletna stran in zaradi tega seveda manj kupcev.
Optimizacija spletnih strani se deli na on site in off site optimizacijo. On site optimizacija je urejanje spletne strani v skladu z določenimi smernicami, na podlagi katerih Google stran prepozna kot čimbolj legitimno in kredibilno in ji kot taki nameni višjo uvrstitev med zadetki. Ravno tako pomembna je off site optimizacija spletnih strani, ki je v bistvu objavljanje reklam za vašo spletno stran na drugih spletnih straneh, ki jih Google prepozna kot kakovostne in legitimne. Te »reklame« so zunanje povezave, ki jih mora biti čimveč, a le na dobrih spletnih straneh, saj lahko v nasprotnem primeru Google vašo stran kaznuje s slabo uvrstitvijo.
Optimizacija spletnih strani torej, kot vidite, ni mačji kašelj, a na srečo danes obstaja kar precej strokovnjakov, ki so tej nalogi kos. Zanesljivo boste dobrega partnerja našli v podjetju Gorec d.o.o., kjer se z izdelavo in optimizacijo spletnih strani ukvarjajo že več kot deset let in so tako pravi naslov za vsa vaša vprašanja in potrebe.