Za poslovni uspeh je potrebno še veliko več kot trdo delo. Zdravje na delovnem mestu je pomemben element, ki lahko močno vpliva na situacijo in prispeva k učinkovitosti in neučinkovitosti tako vodstva kot delavcev.
Zdravje na delovnem mestu je odgovornost tako delodajalcev kot zaposlenih. Vsaka skupina pa se lahko zagotavljanja zdravja na delovnem mestu loti drugače. V nadaljevanju predstavljamo tri nasvete za delodajalce in tri nasvete za zaposlene.
Kako lahko za zdravje na delovnem mestu poskrbijo delodajalci?
Spodbujanje debato. Ne v smislu, da želite, da se delavci sprejo med seboj, ampak, da jim predstavite kakšne zanimive ideje, ki naj jih nato razvijajo po svoje. Pustite, da se mnenja krešejo in da zaposleni iščejo rešitve, ki bi ustrezale vsem, saj se tako tvori ekipni duh in se bodo vaši zaposleni povezali med seboj.
Zagotavljanje čistega in udobnega delovnega okolja. Seveda večanje delovne učinkovitosti ne sme biti edina motivacija za zagotavljanje udobja pri delu. A zadovoljni zaposleni so dobri zaposleni, zato nikar ne poskušajte prihraniti s pomanjkljivo čistočo ali z nakupom poceni opreme za delovno okolje, če to pomeni, da bo pri tem trpelo udobje zaposlenih. Pisarniški delavec, na primer, ki osem ur dnevno presedi na neudobnem stolu, ob bolečinah v hrbtenici težko razmišlja o delu.
Zagotavljanje podpore delavcem, ki se znajdejo v stiski. Že res, da osebni problemi ne sodijo v službo, a povsem človeško je, da kdaj kakšno težavo nesemo s seboj, kamorkoli gremo. Kot delodajalec delavcem stojte ob strani. Če opazite, da komu, ki je sicer zelo priden, produktivnost upada, se vzdržite kritik in ga raje povprašajte, ali je vse v redu. Dajte osebi vedeti, da ste vedno na voljo za pogovor in ji kot delodajalec poskušajte pomagati prebroditi krizo, kolikor je v vaši moči.
Kako lahko za zdravje na delovnem mestu poskrbijo delavci?
Redno gibanje je zdravo. Tale nasvet je še posebej namenjen tistim, ki na delovnem mestu veliko sedite in verjetno tudi ponavljate vedno ene in iste gibe. Vsaj na vsako uro, če vam to delo dopušča, vstanite, se pretegnite in malo sprehodite. Lahko naredite tudi nekaj preprostih vaj – poiščite jih na internetu, možnosti je ogromno.
Potrudite se za dobre odnose. To velja tako za zaposlene kot za delodajalce, ki včasih med delavci nalašč spodbujajo rivalstvo in prepire. Ljubosumje in opravljanje ne sodita na delovno mesto. Ni treba, da ste s sodelavci najboljši in prijatelji in da se družite tudi izven delovnega mesta, vseeno pa se potrudite, da boste drug do drugega vljudni in spoštljivi.
Sproti razrešujte konflikte. Tako z delodajalcem kot z drugimi zaposlenimi. Ne pustite, da se v vas nabirata jeza in zamera. Ko do konflikta pride, se pogovorite in poskusite skleniti kompromis. Na delovnih mestih se običajno znajdejo najrazličnejši značaji, ki morajo sodelovati drug z drugim in povsem naravno je, da kdaj pride do konflikta. Sprotno razreševanje teh konfliktov brez povzdigovanja glasu in opravljanja spodbuja povezanost ekipe.
Na delovnem mestu preživimo tretjino svojega časa in zato je izredno pomembno, da se vsak dan vračamo v zdravo delovno okolje. Tako delodajalci kot zaposleni lahko poskrbijo za manjše izboljšave, zaradi katerih bo delo prijetnejše.